pátek 2. ledna 2015

Malá velká laskavost mému budoucímu já

Tak tu máme nový rok a - ačkoli se snažím nesumírovat 2014 ani neplánovat 2015 - nemůžu si pomoct a cítím nový příliv energie, novou šanci něco změnit. Možná to dopadne jako všechna obvyklá předsevzetí ;) Ale každá motivace je důležitá, tak se jí snažím využít co nejvíc.

Nejvíc se v mém hledáčku momentálně nachází pleť – její čistota, kvalita, vrásky, hydratace, noční péče – těch témat kolem jinak malé části naší celkové plochy kůže je mnoho. A i když mám z nové dekorativní kosmetiky od Ježíška velkou radost, rozum velí, že nejdřív je potřeba vyřešit základ. V kostce – moje pleť je suchá, při sebemenším podráždění (např. mytí obyčejnou vodou) se na ní objevuje vyrážka, na většinu krémů reaguje pnutím. Z velké části je to zimním obdobím, ale chladné počasí tvoří téměř polovinu roku, takže čekat na jarní oteplení a sluníčko prostě nestačí. A pak jsou tu první vrásky – kolem očí, nosoretní rýhy a horizontální vrásky na čele, kterým moje kamarádky říkají důvěrně „Picard“.

Ty tam jsou doby, kdy jsem se na první vrásky těšila a kreslila si, jak pak konečně začnu používat krémy s koenzymem Q10 a budu sledovat, jak se vějířky zase vyhladí. Mám pro vás překvapivou zprávu – moc to nefunguje. A tak jsem se rozhodla pro trochu radikálnější způsob boje – své první ošetření kosmetickým přístrojem.

Už dvakrát jsem přišla do Salonu Korunka ve chvíli, kdy nějaká klientka právě skončila tuto proceduru, na recepci se oblékala a celou dobu se na všechny usmívala, tak trochu zasněně, neuvěřitelně uvolněně. A hlavně, ačkoli žádná z nich neměla make-up, jejich pleť – jakkoli tento výraz z reklam nemám ráda – opravdu zářila.

A tak jsem těsně před Vánoci dorazila v předem smluvenou dobu do salonu u Náměstí Míru, přičemž moje nervozita, nevím proč, dosahovala vrcholu. Přestože se mi dostalo neuvěřitelně milého přivítání, tak jsem na začátku procedury, když jsem si lehala na vyhřáté lehátko, paní Janu upozornila, že se asi nedokážu správně uvolnit, protože mi díky předvánočnímu shonu běží v hlavě milion věcí a jsem celá napnutá. Ta se jen usmála, pustila relaxační hudbu a za čtvrt hodiny jsem byla okolnímu světu opravdu na hony vzdálená.

Následovala řada úkonů, které jsou nejlépe vidět na videu, které přikládám níže. Z fotek mi to připadalo velmi abstraktní a pořád jsem netušila, co mě čeká, ale je to celkem jednoduché: přístroj se jmenuje Duolift Expert a je to takový nenápadný stojan s několika hadičkami. Celé ošetření trvá cca hodinu a má 4 hlavní části.

Ultrazvuková špachtle vypadá trochu jako úzká kovová špachtle na strhávání starých nátěrů :) A trochu podobně funguje – po nanesení roztoku, který podporuje čištění, s ní kosmetička přejíždí po obličeji, přičemž špachtle vibruje rychlostí 25 kHz, tedy 25.000 vibrací za vteřinu. Není to nijak nepříjemné, jen vydává trochu atypický zvuk, ale právě díky vysokofrekvenčním pohybům rozbíjí nečistoty i hlouběji v pleti.

Následovala lymfatická drenáž obličeje pomocí dvou malých vakuových sond. Tohle bylo asi z celé procedury nejpříjemnější – kosmetička obkreslovala lymfatické dráhy mého obličeje a krku a po celkovém podpoření mikrocirkulace se ještě soustředila na každou vrásku zvlášť, jako by ji „gumovala“. Podtlak sond se dá regulovat, takže kvůli mé slabé pleti ho snížila na minimum, přesto mi to přišlo velmi účinné.

Pak přišla ultrazvuková mezoterapie a luminoterapie – po nanesení velké vrstvy krému mi kosmetička masírovala obličej různými jinými sondami, které vyzařují určité typy světel, z nichž má každé svůj účel. Příjemně to hřálo a pokud jsem dobře pochopila, ultrazvuk a barevné světlo pomáhají kosmetickým produktům dostat se hlouběji do pokožky.

Na konci jsem si nechala udělat ještě jemnou masáž, ke které jsem si vybrala levandulový olej. To byla dokonalá tečka za procedurou, u které jsem se nečekaně uvolnila a poprvé po dlouhé době vnímala jen opravdu sama sebe.




No a výsledek? Už dlouho mám dojem, že mi nic nepomáhá, takže bezprostředně po proceduře jsem se cítila dobře, pleť přestala táhnout a na první pohled byla skvěle hydratovaná, nicméně jsem to považovala za momentální efekt. O to větší bylo moje překvapení první a hlavně druhý den po ošetření, kdy se celá pokožka obličeje ještě víc uklidnila, sjednotila a vyhladila. Když jsem se pak navíc nalíčila, pleť se jevila úplně dokonale, v tu chvíli mi to zvedlo sebevědomí asi o 1000%.

Hodně jsem o tom pak přemýšlela, jestli si můžu dovolit trochu překročit svůj standard a věnovat své pleti takovou péči pravidelně. Závěrem je, že krémy a líčení možná mají nějaký chvilkový účinek, ale v žádném případě nemohou pleť ozdravit a opečovávat tak, jako přístroj. A na podrážděnou pleť si můžu nanést třeba krém z hadích ocásků a nepravidelnosti zakrýt vrstvou make-upu, ale pořád bude podrážděná. Takže odsud zdravím své padesátileté já a doufám, že na mě myslí s láskou – a krásnou pletí ;)

1 komentář:

  1. Tento i další články mne motivují, abych se konečně začala zajímat trochu víc. Ve dvaceti mi přišlo, že jednou týdně krém na obličej-to už je extrémní péče:-)) Teď o deset let později a v těhotenství začínám cítit, že všechno má své hranice i moje aktuálně stávkující pleť. Hned jak to půjde(protože zatím netuším co vlastně v tomhle stavu můžu nebo ne) zkusím co to se mnou udělá:-))

    OdpovědětVymazat