pátek 9. ledna 2015

Na citlivou pleť s citem

Dnešní článek vám představí nejúčinnější přípravky a postupy v péči o citlivou pleť, na které jsem zatím přišla.

Dlouho jsem si nebyla jistá, jestli jsem správně identifikovala svou pleť jako suchou a citlivou, přece jen „sám sobě doktorem“ není vždycky správná volba. Ale při kosmetickém ošetření v Salonu Korunka mi paní kosmetička hned v úvodu moje podezření potvrdila. A jak se to projevuje?

Pleť reaguje na velkou část běžných krémů a přípravků svěděním, pnutím a následným zčervenáním. Při nanesení make-upu se obratem objeví malé šupinky odlupující se kůže, takže namalovat se do práce je docela oříšek. V zimě je všechno dvakrát tak horší – přidá se drobná vyrážka, která se dá snadno splést s akné, ale nedejbože, když to jako akné léčíte – přípravky k tomu určené pokožku ještě více vysušují a dráždí.

Vyzkoušela jsem spoustu vzorečků drahých krémů z lékárny a dost mě to zklamalo – ani značky, na které jsem spoléhala, mě nezbavily toho podivného pálivého pocitu na celé tváři. Ale na každou pleť funguje něco jiného, takže pokud přemýšlíte o značkách jako La Roche Posay, Bioderma nebo Vichy, zkuste se nejdřív v lékárně poradit a vyžádejte si vzorky – mají je téměř od všeho a před investicí v řádech stovek až tisíců se určitě vyplatí produkt nejdřív vyzkoušet.

I majitelka Salonu Korunka paní Jana mi ale dala za pravdu, že někdy na ty nejsložitější problémy pomáhají ty nejobyčejnější věci. A tak z vlastní zkušenosti doporučuji tyto produkty:


Obaly sice nejsou moc atraktivní, ale na zimu se bez těchto věcí neobejdu.

1. Solutio Jarisch neboli Jarischův roztok je k dostání v každé lékárně (balení 0,5l nebo 1l) a dá se používat pro omývání obličeje místo obyčejné vody, která citlivou pleť často dráždí. Pro své antibakteriální účinky se doporučuje i při léčbě akné.

2. Objev roku, který mi doporučila právě paní Jana – Excipial U Lipolotio (200ml asi za 150,-Kč). Ve zkratce je to takové mlíčko s moc příjemnou texturou, které by mělo zlepšit hydrataci pleti a vytvořit přirozený ochranný film - a přesně to taky dělá :) I s mastnějšími krémy se mi stává, že po nanesení make-upu se pleť okamžitě vysuší a začne se loupat, ale Excipial je první přípravek, který si s tím poradil. Vedle Excipialu U Lipolotio existuje ještě Excipial U Hydrolotio (v lékárně mě to trochu zmátlo) – měl by být méně mastný a je asi o 50,-Kč levnější, uvažuji o něm na léto. Pokud s ním někdo máte zkušenosti, určitě napište, díky!

3. Termální voda ve spreji – první pomoc při podráždění z horka nebo když prostě nějaký kosmetický pokus citlivé pleti nesedne.

4. Krém Inerton od české firmy Barekol stojí 80-90,-Kč a každý podzim se stává nedílnou součástí mé koupelnové poličky. Je mastnější, ale částečně se vpije, krásně uklidňuje a vyživuje pleť a dá se použít jako podklad pod make-up. Za mrazivých dnů bez něj nevycházím.

5. Olivový krém Ziaja jsem je ještě o něco mastnější než Inerton, takže ho používám spíš při zimních procházkách a sportech – na svahu se hodí mít na obličeji neprostupný ochranný štít.

6. A konečně Bio Argan Revital olej od Saloosu – na noc ráda používám oleje, pleť je ráno hezky vyživená, levandulové složky ji uklidní a arganový olej bojuje proti vráskám.

Samozřejmě ale hledám dál, napište mi prosím do komentářů svoje osobní zkušenosti či osvědčené tipy, díky!

Uzavřela bych ráda tím, že ačkoli jsou všechny krémy a balzámy nedílnou součástí každé péče o pokožku a – co si budeme nalhávat – pro většinu žen i tak trochu koníčkem, je dobré se odpíchnout i od rady odborníka. Ten „svůj“ krém hledám dlouho a i když zrovna teď mám přípravky, které mi vyhovují, určitě se budu rozhlížet i dál; ale za poslední půlrok bylo pro mou pleť největším přínosem profesionální kosmetické ošetření. I samotná konverzace s kosmetičkou, její zájem a cenné rady byly velkým přínosem a posunuly mě o kus dál.



Žádné komentáře:

Okomentovat