čtvrtek 22. ledna 2015

Lymfovenem proti těžkým nohám

Leden pro mě bývá nejvytíženější měsíc v roce, a protože moje práce obnáší hodně chůze (za což jsem jinak moc ráda), začala jsem na konci každého dne zažívat pocit těžkých nohou. Po příchodu domů jsem si jen dala sprchu, padla na pohovku a vnímala, jak trochu nateklé nohy pomalu přicházejí k sobě a ještě dvě hodiny v nich tak nějak cize brní.

V Salonu Korunka mi nabídli řešení jménem Lymfoven, na který prý pravidelně chodí i samy kosmetičky ze salonu, nejlépe několikrát týdně. Jde o přístroj, který funguje na principu lymfatické masáže. Ale vezmu to postupně.

Proceduru je dobré podstupovat opakovaně obden a z hygienických důvodů se při ní používají jednorázové kalhoty, v salonu ovšem umožňují přinést si vlastní leginy nebo tepláky. Ze všeho nejdříve se musí aktivovat lymfatický systém – ve spodním prádle se položíte na lehátko a kosmetička vám na jednotlivé body lymfatických drah přikládá vakuovou sondu, která nasává vzduch a vytváří podtlak. Začíná nahoře u krku a končí na chodidlech. Bez této aktivace by masáž neměla smysl.

A následuje přechod k druhému lehátku, na kterém leží něco jako spodní polovina skafandru :) Jsou to vlastně velké kalhoty, do kterých si lehnete a necháte se zapnout. Tyto „kalhoty“ jsou ve skutečnosti soustavou vzduchových komor, které se po zapnutí přístroje nafukují od chodidel až po břicho, pak splasknou a celý proces se po dobu 30 minut opakuje.


Můj nejsilnější dojem byl, že je to ohromně příjemné. Od sklenice s vodou (před i po masáži je totiž důležité hodně pít), přes příjemné přítmí a soukromí, až po relaxační polštářek pod hlavou a hromadu časopisů. Cítila jsem, že opravdu odpočívám, a nohy jsem měla lehké jako peříčka. Při druhé proceduře jsem dokonce usnula.

Poprvé jsem se trochu bála, že až se postavím zpátky na zem, tak se mi podlomí kolena nebo nohy nebudu cítit, ale nic takového se nestalo – cítila jsem se svěže a končetiny fungovaly tak, jak mají. Při druhém „sezení“ se do mě ke konci trochu pustila taková zvláštní zima, což se mi v minulosti stalo při opravdu kvalitní a důkladné masáži, pro mě tedy důkaz, že skutečně došlo k rozproudění lymfy, která vyplavuje škodlivé látky z těla.

Při druhé návštěvě jsem taky dostala anticelulitidní skořicový zábal. Druhou možností je chilli zábal – oba tyto druhy koření pomáhají prohřát tkáň a zvyšují tak látkovou výměnu. V první fázi vám kosmetička velkou štětkou natře celé nohy úžasně voňavým bílým mlékem. A přichází nesmírně vtipná část, kdy vám ty nohy zabalí do potravinářské fólie :) Musím ale říct, že takhle vláčnou a jemnou kůži na stehnech jsem snad ještě nikdy neměla.

Kromě odstranění pocitu těžkých nohou Lymfoven funguje i jako prevence křečových žil, součást programů proti celulitidě a jako podpůrná procedura při hubnutí, navíc zlepšuje stav pokožky. Není však vhodný v případě, že už křečové žíly máte, a nedoporučuje se ani těhotným ženám. V Salonu Korunka se používá pouze v kombinaci s ošetřením ultrazvukovými destičkami US2A nebo lymfodrenážním přístrojem STARVAC. O těch vám napíšu zase někdy příště.



Žádné komentáře:

Okomentovat